Bogato i zdrowo

Sportowcy muszą przestrzegać odpowiedniej diety. Jest to bardzo ważne i pełni ogromną rolę w rozwoju kariery osób trenujących. Dotyczy to także amatorów popularnej dziedziny sportowej, jaką jest piłka nożna. Jak odżywiają się piłkarze? Ich jadłospis jest bogaty w różne składniki i jest to konieczność. Składa się na niego obfite śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja. Śniadania to przede wszystkim pełnoziarniste pieczywa, wędliny warzywa oraz soki owocowe.

Zdrowe i pełnowartościowe obiady składają się z ryżu, kasz, mięs w różnej postaci, także z zup i wielowitaminowych surówek. Na kolację często proponowane są ryby oraz sery, a także pieczywo. Dieta piłkarzy to duża ilość kasz, ziemniaków i produktów bogatych w białko oraz węglowodany. Niezastąpioną rolę pełnią też cukry, ale w naturalnej postaci. Stąd dla sportowców polecane są wszelkiego rodzaju surowe warzywa i w nieco mniejszej ilości owoce, także soki owocowe.

Te z kolei powinny być naturalne, świeżo wyciskane. Zdrowy przepis na sukces to również duże ilości wody mineralnej. W jadłospisie każdego piłkarza nie może zabraknąć składników mineralnych, których właśnie ona dostarcza. Taka dieta, różnorodna i bogata a jednocześnie ograniczająca w możliwie największym stopniu spożycie produktów przetworzonych, pozwala na maksymalne wykorzystanie sił i energii. Sprzyja także szybszej regeneracji organizmu i zmniejsza jego zakwaszenie, co jest niezmiernie istotne w przypadku piłkarzy – zwłaszcza tych trenujących zawodowo.

Więcej odnośnie diet pod adresem altruismonline.com